Google Reklamlarını Neden Kullanmalısınız?

Google reklamları, dijital pazarlama alanı için en etkili yöntemlerden biridir. Bu yöntem hedef kitleye ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve satışları yükseltmek için şirketler tarafından sıklıkla tercih edilir. Dijital çağa ayak uydurmak isteyen şirketlerin hedefinde Google Ads reklamları önemli bir yer tutar. Google Ads reklam pazarlama stratejilerini kullanan markalar bu süreçte hedef kitlelerini genişletebilir ve marka bilinirliğini artırabilir. Peki Google Ads tam olarak nedir? Ne gibi faydaları vardır? Siz de bu soruların yanıtını merak ediyorsanız gelin detayları inceleyelim.

Google Ads’ın Temel İşlevleri ve Avantajları

Google AdWords olarak da bilinen Google Ads, çevrimiçi reklam verebileceğiniz bir platformdur. Bu platforma reklam veren markalar, arama motorunun yanı sıra YouTube gibi ortak sitelerde adını duyurma olanağına sahip olur. Görüntülü, yazılı ya da videolu gibi uygulama içi birçok reklam çeşidi mevcuttur. Marka kendisi için en uygun kampanyayı seçip adını duyurarak, rakiplerinin önüne geçebilir. Google Ads’nin şirket sahiplerine sunduğu birçok avantaj mevcuttur.

Reklamlarla Rakiplerinizi Geride Bırakın

Google reklamların en büyük avantajlarından biri markayı, rakiplerinden ileriye taşımasıdır. Marka bu reklamlar sayesinde potansiyel müşteriler oluşturarak, onları kendileri için bir alıcıya dönüştürür. Alıcılar markanızın web sitesine ulaşamadığı sürece ancak belirli bir kitleye hitap edebilirsiniz. Fakat bu reklamlar sayesinde ilgili aramaları yapan kişilerin, karşısına ilk çıkanlardan biri sizin markanız olur. Böylece hitap ettiğiniz ve ulaştığınız kitle genişler, piyasadaki rakiplerin önüne geçebilirsiniz.

Hızlı Sonuçlar için Google Reklamlar

Google Ads kullanmanın bir diğer faydası ise, diğer reklam kampanyalarına göre çok daha hızlı sonuç vermesidir. İşletmeniz ne kadar yeni olursa olsun, reklamlar sayesinde kısa sürede köklü markalardan bile daha fazla satış yapabilirsiniz.

Reklamlarınızı Dilediğiniz Gibi Düzenleyin

Google Ads; anahtar kelime, yaş, dil, saat, sıklık ve gün gibi etkenlerin hepsini markaya bırakır. Bundan dolayı Google Ads tarafından belirlenen bazı kurallara uyarak, reklamınızı markanıza en uygun şekilde belirleyebilirsiniz. Hedef kitlenizin ya da sektörün davranışlarını analiz ederek, size maksimum getiri sağlayacak kampanyalı reklamlar yapabilirsiniz. Ayrıca bu konuda, ölçülebilir veriye dayalı ve hedefe yönelik Ads uzmanı ajanslar ile de çalışabilirsiniz.

Google Ads ile Düşük Maliyet Fırsatı

Google reklamlarının sizlere sunduğu en büyük avantajlardan biri düşük maliyetli olmasıdır. Uygun reklam seçenekleri sunan Google ile kendi belirlediğiniz süreler için reklam verebilirsiniz. Önceden planladığınız alt ve üst limitleri dikkate alarak markanızın indirim ya da kampanya süreçlerine ve bütçenize uygun reklam seçeneklerini değerlendirebilirsiniz. Bunun yanı sıra reklam kampanyanızı istediğiniz zaman durdurarak ya da tekrar başlatarak tüm süreci dilediğiniz gibi yönetebilirsiniz.

 Ölçülebilir ve Raporlanabilir

Google Ads, ölçülebilir ve raporlanabilir olduğundan, avantajlı pazarlama yöntemlerinden biridir. Google Adwords üzerinden reklamlarınız hakkında detaylı sonuçlar elde ederek, raporları inceleyebilir ve bu bağlamda iyileştirmeye gidebilirsiniz. Bu raporlar içerisinde; markanızı aratan kişilere dair yüzdeler, satışlar ve hangi ürünlerin daha çok incelendiği gibi pek çok bilgiyi görüntüleyebilirsiniz.



Google Ads Danışmanlığının Rolü: Neden Önemlidir?

Google Ads avantajlarından yararlanmak isteyen markalar, danışmanlık hizmeti alarak kendileri için en uygun reklamı kolayca belirleyebilir. Google Ads danışmanlığı ile markaların organik ve ücretli aramalarda öne çıkabilmesi mümkün hale gelir. Siz de markanızı rakiplerinizin önüne taşımak, hedef kitlenizi genişleterek satışlarınızı artırmak için danışmanlık hizmeti tercih edebilirsiniz. Ayrıca Google Ads danışmanlığında hedef odaklı çalışıldığından, reklam sonrasında verileriniz takip edilir ve iyileştirme stratejileri buna göre belirlenir. Beklenen sonucun alınamadığı reklamlar, analiz verileri sayesinde iyileştirilir ve geliştirilir.

Performans Pazarlamasında Google Ads’ın Yeri ve Etkisi

Performans pazarlaması, markanın tıklanma ya da satış gibi ölçülebilir göstergelere ulaşmak için aldığı hizmettir. Markanızın performans pazarlaması ne kadar iyi yapılırsa, tıklanma, tanınma ve satış oranlarınız da bu oranda artış gösterir. Dolayısıyla markanızın organik ve ücretli aramalarda ön plana çıkmasına yardımcı olan Google reklamlarının performans pazarlamasındaki yeri ve önemi büyüktür. Ads Google reklam performans pazarlaması ile birçok göstergeye ulaşmanız mümkündür. Bu göstergeler şu şekilde sıralanır:

  • Tıklamalar
  • Tıklama Başına Maliyet | TBM
  • Kalite Puanı
  • Edinme Başına Maliyet | EBM
  • Ortalama Konum
  • Gösterim Payı | BGBM
  • Dönüşüm Oranı | DO
  • Bütçe Kazanımı
  • Yaşam Boyu Değeri

Google Ads sayesinde, markanızı en doğru zamanda, hedef kitleye sunma ayrıcalığına sahip olursunuz. Örneğin; klasik ve çok genel bir kitleye yönelik reklamlar her zaman etkili olmayabilir. Fakat spesifik bir konuyla ilgili Google üzerinden arama yapan kişiler o alanda satış yapan bir markanın reklamını gördüğünde daha fazla ilgilenir. Dolayısıyla da marka için potansiyel satış ihtimali ortaya çıkar. Aynı zamanda reklam verirken hitap etmek istediğiniz kitleyi ya da yaş grubunu da kolaylıkla istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Bu sayede markanız için en iyi reklam stratejisine sahip olmanın ayrıcalıklarından yararlanabilirsiniz.

Peaksense olarak bizler; “Target-Oriented” mottomuza bağlı kalarak, dijital pazarlama alanında uzman ekibimiz ile ölçülebilir veriye dayalı reklamlar geliştiriyoruz. Siz de markanızın adını geniş kitlelere duyurmak, satışlarınızı artırmak ve piyasada öncü bir isim olmak için Google Ads danışmanlık hizmetimizden yararlanabilirsiniz. Dilerseniz web analytics, SEO ve dönüşüm optimizasyonu gibi diğer hizmetlerimizi de değerlendirebilir, hedefleriniz için en iyi stratejiler ile rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz.