Dijital Pazarlama Trendleri: 2024’te Bizi Neler Bekliyor?
2024 yılı yaklaşmışken, birçok marka yeni yılın dijital pazarlama planlarını yapmak için hazırlıklara başladı. 2023’te yapay zeka yükselişine devam ederken, video araması gibi yeni türler de dijital pazarlamanın önemli bir parçası olmaya başladı. Dijital pazarlama trendleri her yıl olduğu gibi 2024 yılında da hem geleneksel yöntemleri hem de yenilikçi yaklaşımları içerecek. Yapay zekada kişiselleştirilmiş deneyimlere, yenilikçi SEO uygulamalarından yeni pazarlama kanallarına kadar birçok değişiklik 2024 yılında dijital pazarlama alanında uygulamaya konulacak. Siz de şirketinizin dijital pazarlama stratejilerini belirlemeden önce, 2024 yılında öne çıkması beklenen yeniliklere göz atabilirsiniz.
Yapay Zeka Araçlarıyla Pazarlama
Yapay zeka destekli araçlar ve algoritmalar, 2023 yılında olduğu gibi yine işletmelerin hedef kitlelerine ulaşma ve hedef kitleyle olan etkileşimi geliştirmede kullanılmaya devam edecek. Anında müşteri desteği sağlayan sohbet robotlarından, pazarlama kampanyalarını optimize eden tahmine dayalı analizlere kadar yapay zeka, 2024 yılında da en çok tercih edilen pazarlama stratejileri arasında olacak. Özellikle chatbotların, müşteri hizmetleri alanında en çok tercih edilen yapay zeka uygulamaları arasında yer almasının devam etmesi bekleniyor. Sohbet robotları aynı zamanda müşterinin tercihlerine ve satın alma geçmişine göre kişiselleştirilen özel öneriler de sunacak. Böylece müşteri memnuniyetini sağlama açısından oldukça avantajlı olacak.
Kişiselleştirilmiş Pazarlama
2024 yılının öne çıkan diğer bir trendi ise kişiselleştirilmiş pazarlama yaklaşımları olacak. Tüketiciler artık genel bir çözüm yerine kendi sorunlarını, isteklerini ve ihtiyaçlarını alan özel çözümlere ihtiyaç duyuyorlar. Kişiselleştirilmiş bir pazarlama mesajı veya e-posta pazarlama kampanyası, dönüşüm oranlarını artırmaya yardımcı olabiliyor. Buna ek olarak tüketicilere farklı seçenekler sunmak ve doğru bir şekilde aradıkları ürüne veya hizmete yönlendirmek de bu yılın gözde dijital pazarlama uygulamaları arasında yer alıyor. Dijital pazarlamacıların bu yıl kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmaya odaklanmaları ve yapay zeka araçlarından destek almaları mümkün görünüyor.
2024 SEO Trendleri
SEO 2024 yılında da dijital pazarlamanın önemli bir alanı olmaya devam ediyor. Generative AI sayesinde anahtar kelime aramak ve üretmek daha kolay bir süreç haline geliyor. Aynı zamanda ses ile arama da bu yılın SEO trendleri arasında önemli bir yer ediniyor. Sesli aramalar sadece birkaç saniyede istenilen sonuçların görüntülenmesine yardımcı oluyor. Buna ek olarak EEAT (Deneyim, Uzmanlık, Otoriterlik ve Güvenilirlik) kriteri de 2024 yılında popülerliğini korumaya devam edecek gibi görünüyor.
2024 Ads Trendleri
Dijital pazarlama trendleri arasında mevcut reklamların kişiselleştirmeye göre optimize edilmesi ve tutarlı bir reklam yayınlama stratejisi de bu yılın en gözde uygulamalarından olacak. Ads trendlerine baktığımız zaman çerezlerden toplanan veriler önem kaybederken birinci elden toplananlar da değerli bir kaynak olarak değerlendiriliyor. Veri güvenliği ve gizliliğine verilen önemin artması da çerezlerden elde edilen veriler yerine kullanıcıların birinci elden verdikleri verileri daha değerli hale getiriyor.
Video Pazarlama Stratejileri Hız Kazanıyor
2024 dijital pazarlama trendleri arasında yer alan video içerikleri, ürün tanıtımlarından müşteri referanslarına, eğitim içeriğinden marka hikaye anlatımına kadar her şey için kullanılabilecek çok yönlü bir ortam sunuyor. Video pazarlama stratejilerinin 2024 pazarlama trendleri arasındaki yerini 2023’te olduğu gibi bu yıl da koruması bekleniyor. Instagram ve TikTok başta olmak üzere sosyal medya kanallarına özel olarak hazırlanan video reklamlar bu yılın vazgeçilmezleri arasında yer alacak. Özellikle Instagram alışverişinin artmasıyla bu platformda verilecek olan video reklamlarının daha etkili olması mümkün. Video pazarlama sayesinde siz de marka dilinizi yeniden planlayabilir, bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Buna ek olarak ürünlerinizi veya hizmetlerinizi videolarla açıklayarak, nasıl kullanılır, nasıl yapılır gibi bilgilendirici içerikler hazırlayabilirsiniz.
Veri Güvenliğinin ve Kalitesinin Önemi Artıyor
Yeni nesil teknolojik gelişmeler, veri gizliliğinin hiç olmadığı kadar önemli hale gelmesine neden oldu. Dolayısıyla şirketlerin de 2024 yılında dijital pazarlama stratejilerini belirlerken daha hassas olması gerekecek. Anonim verilerin kullanılması ve kullanıcı gizliliğinin korunmasının önemi 2024 yılında daha da artacak. Örneğin, Apple yayınladığı yeni iOS sürümü olan 14.5 ile App Store’daki tüm uygulamaların IDFA’ya (Reklam Tanımlayıcı) doğrudan erişimini yasakladı. Kullanıcılar, reklam sistemlerine veri sağlamak isteyip istemediklerine kendileri karar vermeye başladı. Reklam verme sistemini tamamen değiştiren bu karar nedeniyle reklam verenler de daralan bir pazarla karşı karşıya kaldı. Kullanıcıların çoğu bu izni reddederken, reklam vermek için yeni stratejiler geliştirmesi zorunlu hale geldi. Android de muhtemelen benzer bir trendle karşılaşılması bekliyor ancak bu uygulamanın ne zaman başlayacağı henüz belirsiz.
Halen pek çok şirket Google Analytics 4 sistemine uyum sağlamaya çalışıyor. Değişen arayüzün getirdiği farklılığa ek olarak ekranlar ve rakamlar Google Analytics 3 ile karşılaştırıldığında farklı bir yapıya sahip. Veri toplama yöntemlerinde yaşanan değişimler nedeniyle artık görüntülenen veri farklılık gösteriyor. Dijital pazarlama uzmanları bu yeni arayüz ve veri toplama sistemine alışırken aynı zamanda veri kalitesinde yaşanan iyileşmelerde de faydalanıyor. Yeni güncellemeye adapte olarak daha kaliteli veriler elde etmek ise her yıl olduğu gibi 2024 yılında da önem kazanan trendlerden birisi olmaya devam edecek. Bu anlamda CRO (Dönüşüm Oranı Optimizasyonu) çalışmaları da şirketler için son derece önemli olacak.
Peaksense olarak bizler, “Hedef Odaklı Dijital Pazarlama” mottomuzla en güncel trendleri bir araya getirerek markaların dönüşüm oranlarını optimize etmelerine yardımcı oluyoruz. Siz de markanızın 2024 yılı trendlerine ve dijital dönüşümlere ayak uydurması için etkili bir pazarlama stratejisine ihtiyaç duyuyorsanız, yeni nesil çözümlerimizden yararlanabilirsiniz.